En høstlig stand up på Ricks

Det var lenge siden nå, men det var godt å være tilbake. Jeg har drevet og lært litt russisk noen onsdager nå, og også var bortreist av forskjellige årsaker, så jeg har verken sett de andre eller vært med selv på en stund. Men i dag var det på ny. Jeg hadde et manuskript som var unnfanget for lenge siden, men som var skjerpet skikkelig inn til i dag. Og selv om jeg ble kastet inn raskere enn antatt, Thomas konferansier blandet sammen Christoffer og meg, slik at jeg gikk på som nummer 2 i stedet for 3, som planlagt. Jeg var da i min vante trance, og gikk og pugget tekst og memorerte og konsentrerte meg, da jeg plutselig skulle på scenen og holde showet. Det gikk selvfølgelig bra, det var ikke noe det. Og det er noe eget med publikum på Ricks, som ler så hjertelig på enkle pauser og setninger om hva jeg planlegger med showet denne gangen, de er alltid med, og det er veldig gøy.

Som vanlig får jeg ikke med meg de andre når jeg selv er på. Men av det lille jeg registrerte, hadde både Øyvind, Thomas, Christoffer og gjest Linda en god dag. De andre gikk ut etterpå, men jeg har arbeidsdag i morgen, og må komme sterkere igjen. Det er en fin gjeng, så det skal jeg gjøre.

One comment on “En høstlig stand up på Ricks

Legg igjen en kommentar

