Olias bursdag!



12.03.2011, originally uploaded by Esalen.

I dag er min kjære kone Olia 27 år! Det er et magisk tall for en magisk person, det er ikke bare det magiske tallet 3, men det magiske tallet 3 magiske 3 ganger med seg selv! 3 x 3 x 3 hurra!

Bildet er tatt etter en førsteklasses frokost. Kaffen er fra en nyåpnet pose traktet i en nyrenset trakter. Vi kjøper alltid ferskt brød lørdagsmorgener, Kiwi åpner klokken 0700 praktisk talt i kjelleren vår, så det blir som å hente opp ferskt brød fra fryseren. Denne gangen hadde vi – det vil si jeg, til henne – kjøpt inn noe ferskt og dyrt pålegg.

Etter frokosten fant Olia som så ofte ellers frem strikketøyet. Teppet, fleecejakken og luen er arrangert, og ikke fordi det denne morgenen var litt kaldt i leiligheten.

Hun har nå bodd i Norge i et drøyt år, og snakker ikke lenger bare norsk, men har også begynt så smått å snakke Rogalandsdialekt. Ganske utrolig, siden hun og jeg utelukkende snakker russisk med hverandre. Hvordan hun snapper opp ordene skjønner jeg bare ikke.

I dag er det bursdagen og jeg sender av hjertet ut gratulasjoner til hele verden, og mottar gjerne 6 milliarder hilsner tilbake. Hun er en enestående kvinne, eller jente, som de liker å bli kaldt i Russland, og hun er gift med meg. Hun hilser tilbake til alle som hilser til henne: Gratulerer med dagen Olia og verden!

2 comments on “Olias bursdag!

  1. Karimor sier:

    Mange hilsner og gratulasjoner til Olia i dag!! Hun er et nydelig menneske, og jeg ønsker dere begge en fantastisk dag i dag – og hjertelig velkommen heim te na mor når det måtte passe!!
    Stor klem fra mor og svigermor

  2. Geir Skårland sier:

    Gratulerer på etterskudd! Kjekt å følge med på hva som skjer. Dere er heldige med hverandre.

Legg igjen en kommentar

