Påsken 2011

Posten er skrevet lenge i ettertid, i september, jeg husker knapt hva som skjedde i påsken og må rekapitulere. Det er kanskje like greit, postene mine har jo ellers en tendens til å bli noe lange.

Påsken var i år spesiell med at den kom så sent i april, og at vi var så opptatt av leilighetssalg og huskjøp før under og etter den. Jeg skulle dessuten ha eksamen, og måtte følge et hardt leseprogram. Så det var ikke påske med full fri og tur hver dag som det pleier å være. Eller tur hver dag ble det forresten, det skulle da også bare mangle.

Skjærtorsdag forsøkte mor og Olia og meg å gå til Bynuten, det høyeste fjellet i Sandnes kommune. Vi kom ikke helt opp, noe som delvis skyldtes at vi fikk en forsinket ankomst som følge av at vi kjørte en drøy omvei for å komme dit. Jeg hadde sett ut sånn noenlunde på forhånd på Google Earth hvor vi skulle, men hva jeg enn hadde sett ut, så var det ikke dit vi skulle vi kjørte.

Langfredag var vi på Hellestø. Det var grillturen. Her var hele familien med, alle familiene, bortsett fra Tonje som denne påsken ble værende i Slovakia der hun studerer.

Påskelørdag var mor og Olia og meg en liten tur opp til Dalsnuten. Jeg var overrasket over hvor kort det var opp. Toppen var praktisk talt like ved siden av parkeringsplassen. Turen passer bedre for småbarnsfamilier og skoleklasser enn for folk som virkelig liker å gå. Vi fikk imidlertid krydret turen med innlagt bading, firfislefanging og unterberger. Det er særlig det midterste som fortjener en ekstra setning. Olia var lynrask da hun så en liten firfirsle i gresset, det var av med skyggeluen og så var den fanget. Selv ikke jeg har fått til noe lignende, firfislene pleier jo å gå for å være nesten umulige å fange.

Denne bør også komme en gang…

Legg igjen en kommentar

