Første blogginnlegg fra Word

Da ser det ut til at jeg for første gang får til å skrive et blogginnlegg direkte fra Word. Det er Microsoft Office 2007 jeg har, og der er det en funksjon jeg ikke har vært helt oppmerksom på, eller når jeg har vært oppmerksom på den ikke har fått til, og det er å skrive et blogginnlegg direkte fra Word-editoren. Det har sine fordeler, om enn ikke alle word-funksjoner er tilgjengelige i denne modusen. Det er likevel en bedre editor enn den WordPress tilbyr selv. Og enda et eksempel på at nettkonkurransen er knallhard, både bloggtilbyderne og Microsoft må slå sine krefter sammen for å hele tiden være bedre enn konkurrentene.

Jeg er i eksamensmodus og har ikke tid til å skrive så mye. Det går i astronomi, nå skal jeg kunne regne ut det meste som har med universet å gjøre, i alle fall med de forenklinger som tilbys på første års universitetsstudium i fysikk. I går hadde jeg stand up på Rick’s, det gikk veldig bra både for meg og de andre, og i den anledningen åpnet jeg humorbloggen igjen med tre nye innlegg. Den ene var en liten omtale før showet, den andre en beskrivelse av showet og festen, og den tredje kommer i morgen og handler om den morsomme fotballstreiken.

I tillegg kan jeg ikke slå fra meg alt som har med huskjøp og hussalg å gjøre. Det er fortsatt en del som må på plass, og det er ikke alt som helt sikkert kan vente til etter eksamen. Selvangivelse for selvstendig næringsdrivende måtte jeg også levere inn. Heldigvis tjener foretaket så lite at jeg fortsatt kan levere selvangivelsen veldig forenklet. Selv om jeg er matematiker og veldig glad i tall, jeg er til og med glad i økonomi, men jeg er ikke særlig glad i å holde orden på papirer og sette meg inn i kjedelige systemer, og systemet for selvangivelsen er i kategorien kjedelig for meg.

I morgen skal vi enten på tur, eller så vil hele dagen gå med til fysikk. Dagen i dag gikk naturligvis med til å hvile ut etter i går. Og til å finne ut av denne nye muligheten til å blogge fra Word, som jeg nå har benyttet meg av.

Legg igjen en kommentar

