De har presset velviljen lite grann, men jeg har blitt værende som kunde. Også etter å ha flyttet til Ganddal vil jeg være kunde hos NextGentel. De skal levere meg internett, jeg har deres raskeste, og betaler for det omtrent 350 kroner i måneden. Posten skal handle om hvorfor jeg blir værende her, heller enn å gå over til Lyse eller en annen leverandør.
Den gang jeg besilte bredbånd hos NextGentel het det «ADSL 2+ MegaFree Kampanje Juni 2006». Det var jo et navn som ikke var så verst. Det er imidlertid ikke så lett å se hvilket av tilbudene de har nå for tiden, som jeg egentlig har og betaler for, så det gjenstår ennå litt opprydning i abonnementet mitt.
Flyttingen gikk ikke akkurat sømløst. Tidlig i juni, så tidlig at det kanskje til og med var mai, meldte jeg avbestilling på nettet. Jeg ønsket å vente med å bestemme meg, og bruke mors linjer hos Telenor i tiden vi bodde sammen med henne. NextGentel godtok ikke en slik avbestilling uten videre, de tok den opp til «behandling», og det gikk noen uker, faktisk, før den var i orden. I mellomtiden hadde jeg imidlertid ombestemt meg. Jeg ville fortsatt ha NextGentel, rett og slett fordi det var ikke så lett å finne noe som var bedre. Og det er riktigere at vi betaler for internettet, enn at mor gjør det. Dessuten får jeg beholde mailadressen min, det er jo litt kjekt.
Men når jeg først hadde meldt avbestilling, var det ikke så lett å bestille flytting etterpå. På det automatiske flytteskjemaet fikk jeg melding om at abonnementet var sagt opp, og dermed ikke kunne flyttes. Først da jeg klikket meg gjennom alle lenkene for å nå frem til kundeskjema, der jeg kunne sende en liten mail, så fikk jeg rettet forespørselen. Da ble det godkjent med en gang.
Det tok imidlertid lang tid før abonnementet ble overført.