Ønskeliste 2011

Det er godt hele den norsktalende verden får vite hva man ønsker seg her i livet, så enda en gang skal jeg legge ut min ønskeliste her på bloggen. Olia og jeg har nettopp flyttet, så alle som kjenner oss skulle vite hva vi trenger, og at det er det meste. Hva vi eide strakk til å overfylle en liten leilighet på 35 kvadrat, nå har vi et helt hus å fylle opp. Vi er av dem som ikke har gått i fellen på forhånd, og har alt. Vi har bare litt. Og strengt tatt, så er vi også fornøyd med det.

Bad

Vi trenger flere og finere håndklær. Kanskje kunne det også vært noe med en badevekt? Og så har vi alle disse triksetingene de har tenkt ut på IKEA, til å henge ting opp på, for eksempel. Det har vi ikke.

Kjøkken

Det er kanskje her manglene er mest påfallende. Vi har glass og vi har greit med kopper, og vi har flere ostehøvler enn folk flest. Ellers er det meste i mangel. Vi har omtrent ingenting av kjøkkenmaskiner, vi har for lite bestikk (særlig kniver og gafler), og vi har altfor lite og altfor gamle tallerkner, skåler og alt slikt noe. Kjøkkenhåndklær har vi lite av, og de vi har er lite presentable. Brikker til å ha under tallerkner har vi en del av, men ikke mange, og vi har få og dårlige ting å sette under grytene. Duker skulle vi hatt mer av. Helt konkret ønsker vi oss også en håndkleholder til å feste på siden av benken, for å slippe å åpne skapet hver gang vi skal tørke noe. Grytekluter mangler vi fullstendig. Vi hadde en, den gikk tapt under tilberedning av kalkun.

Jeg tror kanskje det er kjøkkenting som er mest påkrevd hos oss, nå denne julen.

Stue

Jeg er helt uvant med å ha stue, så her vet mine kjære gavekjøpere bedre enn jeg hva vi mangler. Vi har omtrent ingenting, som mor ikke har satt igjen eller glemt. Vaser og lamper og alt mulig, for eksempel, jeg tror det vil komme godt med.

Klær

Det er ikke lett å se for seg hva Olia og jeg skal ønske oss som ikke har med huset å gjøre. Jeg kunne trenge noen tynne vanter til å sykle med. De jeg har gjør det for varmt å ha dem på når det egentlig er for kaldt å ha dem av. Og Olia blir glad for alle klær som er varme, vanter, luer og strømpebukser. Til og med gode sokker er mulig å kjøpe til oss. De trenger ikke engang være gode. Jeg trenger også bukse, forresten, det er for mange nå det har blitt hull i. Aktuelle kjøpere skal vite eller få vite målene.

Ellers

En gave som er bankers i år og alle andre år er gitarstrenger. Jeg har stålstrenger, nylonstrenger og 12-strengs gitar. Strenger kan jevnlig skiftes ut på dem alle, de vil alltid komme godt med og alltid være sånn passe luksus. Jeg tror de ligger sånn rimelig i prisklasse, også. Tolvstrengesett er litt dyrere, og nylonstrengene de som sjeldnest trenger å skiftes ut. Det skal ikke være mulig å bomme, om man kjøper gitarstrenger. Ønsker man noe enda billigere, er plektere tingen. De forsvinner alltid.

2 comments on “Ønskeliste 2011

  1. Tonje sier:

    Et lite tips kan være å fortelle litt (veldig) mye mer detaljert hvilket servise eller kniver og gafler dere vil ha, på den måten risikerer dere ikke å få mye forskjellig som ikke passer sammen.

  2. esalen sier:

    Servise er ikke så lett å beskrive før vi har sett det! I diskusjon, har Olia og jeg kommet frem til at vi ønsker oss servise som ser ut som om det alltid har vært her. For bestikket er kravet at det ikke skal se ut helt psyko.

Legg igjen en kommentar

