Tur til Drammen

Det er lenge siden jeg har kjørt tog sørøstover fra Stavanger. De siste årene har turene gått mellom Bergen og Oslo. Men nå bor jeg i Sandnes, og nå skal jeg i bursdagsselskap til en gammel venn fra militæret. 40 år har han blitt, i Drammen bor han, og dit er jeg på vei.

Siden sist har togene fått wifi-forbindelse med internett. Det er det som gjør at jeg kan skrive denne posten. Men nettet er så ustabilt, at jeg har egentlig ingen glede av det. Tiden jeg har brukt på å.forsøke å få det til å virke, eller til å vente på at det skal virke, den tiden kunne gått blitt brukt til andre ting. Og hva skal jeg nå på internett etter. En togtur kan være sin egen glede.

Klokken er 1245, og toget er fremme om en halvtime. Jeg har ikke sett min venn på godt og vel ti år, ikke på denne siden av år 2000. Hvem andre som kommer på festen aner jeg ikke. Men jeg kommer, og jeg har tenkt å ha det gøy.

This entry was posted in Reise.

Legg igjen en kommentar

