Russisk vaskedag

I dag har vi hatt en fin formiddag her på Krim. Olia har vasket tøy, mens jeg har slappet veldig godt av. Nå sitter vi på nettkafeen vår, der øl koster like over en femmer, og koser oss på Internett, mens vi venter på at solen skal bli slappere, så vi kan gå ned og bade.

Tøyvasken henger sammen med stedet vi bor på. Får jeg en ledig dag, skal jeg skrive en post om det. Det er ikke varmtvann, det er selvsagt for alle som har vært fattige og varme steder. Solen varmer vannet opp godt nok til å vaske seg, og skal man vaske andre ting, kan man koke vann. Det er billigere enn å bruke strøm eller gass til å varme vann som kanskje ikke blir brukt.

Så Olia må koke vannet selv. Det gjør hun etter å servert meg frokost, delikatessen jeg ikke engang vet navnet på. Det er en frukt eller grønnsak, og egg. Det er et herlig liv.

20120715-135900.jpg

20120715-135915.jpg

20120715-135931.jpg

20120715-140007.jpg

20120715-135949.jpg

Legg igjen en kommentar

