Nytt vindu i stuen!

Så er det endelig, endelig, endelig på plass – det nye vinduet i skyvedøren i stuen. Det er ikke bare vinduet, forresten, det er alle tre vinduene, hele skyvedøren, hele systemet. Det var punktert da vi kjøpte huset av mor, og sprakk i tillegg før vi rakk å komme i gang med å få gjort noe med det. Og selv da vi kom i gang, tok det ytterligere noen måneder før det hele var fikset. I dag er det fikset. Og alle hjerter gleder seg.

Vinduene kjøpte vi fra Gilje, levert via Monter, og snekkeren vi til slutt fikk tak i heter Rune og gjorde en kjempejobb. Han kom i dag morges, mellom sju og åtte, og jammen gikk han ikke i kveld, også mellom sju og åtte. Min kone Olia var mektig, mektig imponert. Slike arbeidere har de ikke i Ukraina, som hun sa. Hun hadde selvsagt forsøkt å servere ham mat gjennom dagen, rikelig med mat av alle sorter, men han hadde i følge Olia vært mest opptatt av å jobbe. I Ukraina er det motsatt, som hun sa. Revet med var hun nok litt.

Tenk at dette vinduet har jeg drevet og styrt med siden sommerferien sluttet. Jeg trodde jeg hadde et realistisk mål om å få vinduet skiftet ut før vi måtte skru på ovnene for vinteren. Det ble langt i fra. Men vi fikk det i hvert fall på plass før jul.

Nå er det neste, tror jeg, å få ordnet med belysningen i stuen. Så er det kanskje noe varmeisolering i kjelleren, det ønsker Olia, og er fornuftig, synes jeg. Og så er det badet oppe som må settes i brukbar stand. Vi hadde Rune en runde rundt i huset for å se i huset før vi lot ham gå. Det var ypperlig arbeid. Da vinduet endelig kom, tok det en arbeidsdag. Og nå er det på plass.

Nå er det på plass.

2 comments on “Nytt vindu i stuen!

  1. Karimor sier:

    Gratulerer! Fantastisk!

  2. William sier:

    Utrolig bra blogg du har her. Fanten da jeg søkte etter noe vindus-greier. Selv er jeg snekker av yrke og blogger derfor også en del om oppussing og det jeg driver med på jobb. Ta gjerne en tur innom min blogg en gang, og føl deg fri til og legge igjen en kommentar eller to.

Legg igjen en kommentar

