Det er jul, det er jul, det er juleferie!

Den kommer alltid godt, men noen år bedre enn andre. Kanskje kommer den alle år bedre enn de andre. Nå er den her, i alle fall, og den kommer veldig godt i år: juleferie.

Min kone og jeg har fått stelt huset i stand på vårt vis. Det ligger en halvsagd bjørk i hagen, vi kan kalle det pynt. Vi forsøker å få hengt ut litt mat til fuglene, og fuglene forsøker å få spist den. Vi har kjøpt inn mye god mat, og spiser den også godt. Jeg skrur opp ovner over hele huset, og fyrer om kveldene opp i peisen. Vi sparer ikke på noen ting.

Olia hadde sin siste eksamen i går. Jeg hadde min siste slags arbeidsdag i dag. Når vi har plikter igjen, er det 2013. Frem til da skal vi fråtse jul. Det er ikke lenger en dødssynd. Det er dødsgodt, som vi sier det nå. Til middag i dag er det sikkert både pizza og kalkun. Olias planer er som en tornado.

God jul1

One comment on “Det er jul, det er jul, det er juleferie!

  1. Karimor sier:

    Nyt en herlig juleferie!!

Legg igjen en kommentar

