Ansiktsløfting på bloggen

Jeg opprettet bloggen januar 2008. Det er fem år siden. Bevare meg vel som tiden går, alt fra den gang synes allerede gammeldags. Jeg hadde da bloggen ble opprettet ikke ennå kjøpt min første bærbare datamaskin, jeg hadde aldri hatt en mobil jeg ikke hadde arvet eller fått i julegave, aldri noen det var noen triks med, og ting som facebook, twitter og instagram fantes ikke. Jeg var ganske tidlig med å lage meg blogg, men ikke veldig tidlig. Min søster hadde for eksempel allerede hatt noen år, og om mine foreldre ennå ikke hadde, så var det like før de laget seg en. På tips fra min søster, Tonje, valgte jeg WordPress som plattform. Det var lurt, det anbefaler jeg også. De sørger for at det er lett å utføre fine triks, og gjør at vi kan konsentrere oss om skrivingen, eller eventuelt pyntingen, de som er opptatt av den slags. Lite tid er nødvendig å bruke for å finne ut av ting. WordPress er også flinke til å tilby nye funksjoner før vi skjønner vi vil ha glede av dem. Jeg er fornøyd bruker.

Disse fem årene har jeg brukt akkurat den samme layouten hele tiden. Den heter Quentin, uten at jeg tror navnet skal ha noen betydning. For noen år siden ble den oppdatert til Quintus, og nå skifter jeg til den. Selv om innholdet er det viktigste for meg, gjør det ikke noe om det ser friskt og fint ut. Quintus er nok også bedre tilrettelagt for alle mulige andre plattformer det er mulig å lese bloggen på. I 2008 fantes ingen nettbrett, ingen.

Jeg kommer også til å pynte litt rundt omkring ellers også. Bildet i toppen er fra hagen en tidlig vintermorgen.

Så kommer jeg til å rydde opp i kategoriene. Gamle kategorier som ikke lenger er aktive, kommer til å bli samlet i en sekk: Gamle kategorier. Navnet vil være informativt.

Bloggen har fått mange avleggere opp gjennom årene. Den siste er Greit?, på adressen heltgreit.wordpress.com (Greit.wordpress.com var reservert). Der vil jeg skrive meningsinnlegg.

 

This entry was posted in Blogg.

Legg igjen en kommentar

