Rolig kveld på Rubl

Like ved dervi bor ligger en pub jeg aldri har vært på. Den heter Rubl. Her får man lokalt øl til under 20 kroner (Lvoskoe koster 19 hryvna), her er rolig musikk og rolig stemning. Ideelt.

Både Olia og moren er slitne i dag. Det var bare så vidt de orket å sette frem en rekke småretter, rester fra i går, kalde. Jeg hadde både hatt kraftig lunsj med borsj (på twitter ble jeg rettet til at det heter borsjtsj, men hvordan si noe sånt på norsk – altså borsj), og mellommåltid med tykke pannekaker. Jeg sultet ikke. Tvert i mot, jeg pirket bare i maten.

Men det var stusselig å sitte på kjøkkenet alene. Dessuten var det Champions league i kveld, med Juventus mot Celtic. Den kunne jeg nå se på, med en billig ukrainsk øl.

Nå viser de ikke kampen her jeg er. Men de har WiFi, så jeg kan følge stillingen på mobilen. Og Juventus leder allerede 1-0. På bortebane er det bra.

Den rolige stemningen gjør meg godt. Uvirkelig er det ingen til stede her, utenom servetrisen og jeg, og mannen bak baren. De er i et annet rom, og forstyrrer ikke meg. Kanskje skulle jeg slå av en prat med dem? Høre hvordan det er å holde et sted gående, når det ikke kommer gjester?

Sjansene er større for at jeg vil bli sittende og taste på mobilen. Men det er også gode sjanser for at jeg vil vende tilbake hit igjen. Om de da innleder en samtale med meg, vil jeg ikke nøle med å svare.

20130212-224720.jpg

Legg igjen en kommentar

