Enda en gang til Hellestø

Den offisielle pølsegrillturen i årets påske er blogget om her. I år ville det seg seg slik at jeg fikk reist dit en ekstra gang. Bloggen om det følger nå, litt i ettertid.

20130327-212448.jpg

Opprinnelig var planen å reise til Madland denne dagen. Jeg hadde slik en flott tur til Brekko dagen før, at jeg gjerne ville opp til fjellene igjen. Stranden hadde jeg jo også allerede vært på. Men min søster Trude og hennes barn hadde ikke fått vært med, de ville også grille pølser. Så Tone og Trude tok med seg barna på grilling, mennene deres var på jobb, og selv skulle jeg til fjells, mens min Olia altså skulle lese universitetsfag.

Før jeg skulle på fjellet, tenkte jeg å benytte bilen til å få handlet inn en del varer til påsken. Det gjaldt både matvarer, og forskjellig verktøy og utstyr man trenger i hus, sånt man kjøper på Bygg & Bo. Det er alltid kjekt å få med seg Olia på slikt, så kan også hun være med og tenke og bestemme. Sånn tenkte jeg på forhånd, og sånn tenker jeg nok nå etterpå også, om enn det tok mye, mye lenger tid enn planlagt.

Olia formelig koser seg i butikker. Hun oppfører seg der som jeg i fjellet, hun kan være der i timevis. Alt er interessant å se på, hun tusler rundt og ser på ting, alltid på jakt etter gode tilbud, gode kjøp. Først var vi veldig lenge på Bygg & Bo, så var vi veldig lenge på Mega like ved. Vi kjøpte veldig, veldig mye, påsketilbud og varer i ferd med å gå ut på dato. Det som er i ferd med å bli søppel for andre, er skatt for Olia, siden det er halv pris.

Tja, vi kjøpte så mye kjølevarer at min opprinnelige plan om å sette Olia av på Sandnes og kjøre videre til fjells virket tåpelig. Vi måtte kjøre hjem. Dermed ble klokken langt over tolv, og det var ikke noe å streve seg til fjellet på egen hånd etter. Jeg reiste til stranden jeg også.

Der var begge familiene allerede på plass. Bålet var tent, og det var pølser til meg også. Kvistene til å spidde pølsene med var igjen fra forrige gang. Det var også rester av veden jeg hadde funnet i skogen.

Noe av poenget med å reise på stranden i påsken er å få gjennomført sesongHellestø, bade2013 DSC_0705 DSC_0708 DSC_0714 DSC_0716 DSC_0727 DSC_0730 DSC_0732 DSC_0740 DSC_0742 DSC_0743 DSC_0755 DSC_0757 DSC_0765 DSC_0769 DSC_0777 DSC_0782 DSC_0789 DSC_0797 DSC_0802ens første badetur. Forrige gang hadde jeg ikke engang forsøkt. Det er jo riktig kaldt om dagen. Rekordtidlig påske, rekordkald mars.

 

Legg igjen en kommentar

