Glemt bryllupsdag

Sittende på Patrick pub med en øl, på TV Italia – Spania fra i går, med bare straffekonkurransen som gjør meg så vondt, så vondt, og skrivende på mobilen en bloggpost jeg tilbakeviser til i går, er jeg fullt klar over at Olia og jeg har bommet en dag på bryllupsdagen vår.

Det er midt på dagen, her jeg sitter og skriver. Jeg spurte Olia i går: når er bryllupsdagen vår? – I juni, svarte hun. – Enten 26. eller 27. – Det er i morgen, sa jeg.

Det er det altså ikke. I dag er det 28. Juni, viser det seg. Og jeg som tenkte slik på å feire. Det kunne bli en ny russisk «prazdnik», det er jo egentlig hyggeligere enn å gå på restaurant, hvor alt alltid blir begrenset.

I går, som altså er dagen innlegget er postet, og som også er vår bryllupsdag (tror jeg), gjorde vi absolutt ingenting. Varmen slår meg ut her nede. De 30 gradene er veldig trykkende. Og jeg har gangsperr i armene etter et par dager i det flotte treningsanlegget i Hydropark. Jeg orket ikke gå dit igjen. Jeg nøyde meg med en businesslunsj på ANI. Ellers var det å lese bøker og artikler på telefon og nettbrett. Vi har ikke engang funnet riktig russisk-norsk ordbok. Jeg kan ikke lese de russiske klassikerne jeg så gjerne vil.

Olia, derimot, styrer med sitt. Hun liker å legge jern inn i ilden, er alltid travel, tornado i hodet. Nå er prosjektet å få tak i noen matematikkprogram hun kan få bruk for på universitetet, og som hun får billigere her. Det er imidlertid ikke uproblematisk. Det er forskjellige typer computere, det ene programmet førte med seg et virus, hun vurderer å kjøpe ny PC, kort sagt: travelt. Hun forsøkte også å reparere iphonen og kjøpe togbilletter, uten å lykkes med noe.

På bryllupsdagen vår.

Legg igjen en kommentar

