Hyllest til et par gummisandaler

Dette paret kjøpte jeg i Alupka på Krim sommeren 2009. De kostet under 30 kr. De har vært med meg hver sommer siden, og funker like godt. Det er ikke mange par sko jeg kan si det om, som har var så lenge, i så tøff bruk, og er akkurat som alltid. Det er disse gummisandalene jeg bruker alltid. Jeg går mil etter mil i Kievs gater, har gått kilometer etter kilometer på Krim, i stekende varme, og med sand og graps på veien. Jeg bruker dem på stranden. Det var derfor jeg først kjøpte dem. Jeg hadde fine sandaler, fra Nike, til et par hundre kroner. De er også gode, men de blir slitt. Særlig sånn vi drev og gikk den gang i Alupka, for fire år siden. Det var ulendt terreng, sørpe og søle, for å komme ned til badeplassene. De fine sandalene ble skitnet til. Jeg kjøpte et par det ikke var så farlig med.

Og dette paret det ikke var så farlig med, det er det jeg har ennå. Det er ikke farlig med dem. De tåler alt.

20130709-104639.jpg

Legg igjen en kommentar

