Til Olias datsja for første gang

Familien til Olia har en liten datasja i utkanten av Kiev. Olia har vært der flere ganger, men jeg har ikke fått være med, siden det er så mye å gjøre der. Den skal være nokså forfalt. Men det er en datsja, en liten rønne med en liten hageflekk. Nå skal jeg også være med ut der for å jobbe. Dette er posten om hvordan det blir.
*
Og det ble et skikkelig antiklimaks. Vi var på vei, hadde med alt, til og med hadde Olia tenkt på lesestoff den lange reisen dit bort i Metro og Marsjrutka. Jeg hadde tenkt å stikke bort til Hydropark etterpå, og hadde med badebuksen i en plastpose (trodde jeg, det viste seg å være en underbukse som lå der (om dere synes dette er rart, tenkt da at jeg gikk flere timer med den samme posen, med samme badebukse (som altså var en underbukse), sammen med Olia, men da kom vi oss ikke til Hydropark, så jeg fant ikke ut av det)).

– Har du med nøkkelen? spurte jeg, da vi gikk over gaten ved metrostoppet. Det hadde hun ikke. Vi hadde med alt, utenom nøkkelen. Vi hadde snakket om hvordan vi kunne kjøpe hageredskap og arbeidshansker der borte, men vi hadde ikke med nøkkelen.

Dermed reiste vi ikke. – Det er skjebne, sa Olia. Vi skal ikke reise i dag.

I stedet gikk vi og kjøpte gardiner. Kan dere tenke dere større nedtur? Jeg har utsikter å reise til en russisk datsja, men ender i stedet i en butikk for å kjøpe gardiner.

Etter at vi har kjøpt gardiner, til datsjaen, gir Olia seg videre for å se etter gardinstang og oppheng, eller hva det heter, ting å feste gardinene med og i. Jeg går til Hydropark.

Der jeg finner ut at jeg har ikke med noen badebukse, bare en annen skitten underbukse.

«DenFølelsen», sier de i hashtag.

Legg igjen en kommentar

