Ingen Cognac for Donetsk

Da folkeavstemningen på Krim var 16. mars i år, tok jeg meg en Cognac for å feire med befolkningen der. Det var ikke en Cognac i glede, for det var lett å se at dette ikke vil gå bra, og det er merkelig i dag å lese det jeg skrev den gang. Jeg husker tanken om at vi måtte glede oss i Ukraina mens sjansen er der, for dette kom ikke til å gå bra. Siden er Krim glidd ut av oppmerksomheten, og det er blitt det østlige Ukraina det står om. I dag var det folkeavstemning der. Etter min mening kan den ikke på noen måte sammenlignes med den på Krim. Den er ikke verd Cognac. Den er bare verd tårer.

 

Legg igjen en kommentar

