Rolig lørdag med Olia i Kiev

– Gå ut og kos dere, sa mor til Olia i dag. – Jeg skal passe Ira, kom hjem ikke senere enn klokken syv.

Klokken var da omlag tolv. Jeg hadde spist en kraftig frokost, selv etter ukrainsk standard: En mandig porsjon paprikasj, paprika, tomater og ganske mange egg, fulgt av en god porsjon ukrainsk borsj, som vanlig med rikelig av oksekjøtt og rødbeter. Jeg var med andre ord stappmett.

Planen var at vi skulle til Arsjan, handlesenteret, men på veien ville Olia gå nedover Lesu Ukrainka for å se på rosene som er plantet der. Hun er svært begeistret for roser for tiden, og bestilte latterlig mange etter å ha blitt beruset av rosene langs traseen for fotgjengere i midten av den brede veien.

Jeg skal skrive en mer utfyllende post, men er trøtt, og skal sove.

Jeg vil tipse om en artikkel i the Guardian, det er den beste jeg har lest om krisen siden jeg kom hit.

Legg igjen en kommentar

