Konen på bussholdeplassen 

I går da jeg gikk hjem etter å ha sett fotballkampene på pub så jeg på veien en gammel kone sitte i et busskur en holdeplass langs gaten fra Arsenalnaja til Petsjersk metrostasjoner. Klokken var halv ett, det var blitt mørkt, og hun hadde fullt av poser og knytter ved siden av seg. Med en gang fikk jeg tanken om at dette var alt hun eide. Jeg grøsset, og skjønte hun kom til å sove der, sittende på benken, med eiendelene sine i poser rundt seg. Neste morgen da jeg gikk for å trene i Hydropark så jeg henne ganske riktig sitte der fremdeles. Jeg skrev hun var gammel, men det kan godt henne hun bare var gammel for alderen. Mer overrasket enn at jeg så henne der tidlig om morgenen, ble jeg over at jeg så henne også på vei tilbake. Sittende i solsteiken, litt over kl ti, med poser, sekker og knytter rundt seg, uten å gjøre noe. Bare sitte der gjennom det umulige livet hun er satt til å leve.

This entry was posted in Diverse.

Legg igjen en kommentar

