To nye poster postet fra Kiev-turen i høst

Fredag fikk Olia fikset det eksterne harddiskkabinettet mitt, og jeg fikk overført dataene jeg hadde på harddisken i den bærbare PCen som gikk sundt i Kiev. På den var det to bloggposter som nå er postet.

Den ene er Ikke lenger migration-card i Ukraina fra ankomstdagen 6. oktober, hvor jeg i en kort post informerer om hvordan vi nå slapp å fylle ut imagration-card ved ankomst Kiev, og at slik vil det bli fremover. Siden har jeg fått med meg at årsaken til endringen nok henger sammen med EM i fotball som Ukraina skal arrangere sammen med Polen i 2012. Og det er bare en av flere endringer på gang.

Den andre er Høstferie i iskaldt Ukraina fra dagen etter. Der skriver jeg i en nokså utfyllende og melankolsk stemningsfull post om hvordan vi ble mottatt da vi kom frem til Olias leilighet der for første gang hele familien nå er samlet. Flere forhold gjorde at vi måtte endre litt på ferieplanene og at stemningene ble litt spesiell, men vi løste det alt sammen på godt russisk vis med å sette problemer og bekymringer til side, og mat og vodka frem.

Folk som følger bloggen vil ha glede av disse to postene.

Legg igjen en kommentar

